sabato 24 settembre 2011

Vinterhjørnet mitt

Hva har dette med bryllup å gjøre? Er ikke dette litt utenom tema? Tja.... Det er vel kanskje det... Til tross for at jeg har utdannelse innen interiør og elsker det, skulle jo ikke dette bli en interiørblogg. Og slapp av, det skal det heller ikke bli. La oss kalle det et lite innslag, et lite friskt pust fra leiligheten min her i Lucca...

Det begynte med at jeg satt og hutret litt på stue-siden i dag, da solen er på soveroms-siden nesten hele dagen. Så gikk jeg ned i kjelleren for å se om jeg fant et par varme sokker, og da kom jeg over en rest fra kjøkkenbenken i  nydelig eik. Da våknet Mc Gyver! Og her er resultatet:



Jeg la eikeplata over de to nattbordene og plasserte det hele i hjørnet mellom speilet og vinduet, slik at det fremdeles er mulig å speile seg i helfigur, og samtidig mulig å henge opp tøy ut av vinduet. Best av alt er jo at her skinner solen og varmer en frossen sjel. Vel, jeg var jo ikke så frossen lenger etter å ha båret den tunge eikeplata opp to etasjer, flyttet det hele hit og dit og spikret opp gardinoppheng over speilet...sisnevnte for ikke å bli forstyrret av mitt eget speilbilde til enhver tid... 

Her kan jeg altså innta min afternoon tea og lese i mine romantiske bøker uten å fryse. 

Eller jeg kan trekke gardinene til side og bruke det som sminkebord... 

Eller rett og slett bruke det til det som egentlig var planen bak et hele... VINTERARBEIDSPLASS!



Apropos arbeid, ja... Jeg skulle vel egentlig jobbet med den oversettelsen som skal være ferdig på onsdag. Jeg har fått i oppdrag å oversette en bruksanvisning... Veldig festlig, men dog lærerrikt (bare spør meg om deler og funksjoner av boblebad).


Så, før jeg tar meg selv i ørene, vil jeg nevne at jeg var å så på et nytt bryllupssted i går. Det ligger utrolig flott til på en høyde i Lucca, med utsikt på alle kanter! Det er virkelig en bortgjemt perle, som nå har blitt oppdaget av meg (med hjelp av Esther..).



 Her er villaen sett utenifra.



...og her er èn av de tingene som gjør denne villen unik: et eget kapell hvor man kan holde bryllups-seremoni!!!


Mer informasjon om dette stedet og andre spennende nyheter, kommer på min nye hjemmside, som ved hjelp av David og Nicola i NDPhoto snart erstatter den nåværende.

Ha en god helg!

Nessun commento:

Posta un commento